openingsfeest

Supertrots nodigen we iedereen uit voor de feestelijke opening van het gloednieuwe NAVIGO Visserijmuseum op zaterdag 7 september.

Deze dag start om 10.30 uur met een vissersstoet tussen de Sint-Niklaaskerk en het nieuwe museum: Vrijheidstraat 6 (Oostduinkerke). Rond 11 uur begint (op het binnenplein van het museum) de officiële openingsplechtigheid.

Daarna  barst op het museumplein het volksfeest los: meerdere partners voorzien lekkere (vis)hapjes en Estaminet De Peerdevisscher verzorgt de bar.

Op het podium zorgen verschillende livebands voor sfeer:

• 13.00 uur: Claribel Clarinet Choir
  • 14.45 uur: Het Groot Koor van kleinVerhaal
  • 16.00 uur: Mariette Crevette
  • 17.00 uur: Acts of Man meets Triplesec
  • 18.00 uur: opening kermis
  • 18.45 uur: Augustijn
  • 20.45 uur: Orchestre International du Vetex
  • 22.00 uur: Vuurwerk

Het NAVIGO Visserijmuseum zet de deuren open voor alle nieuwsgierigen van 12 tot 21 uur.

Breng gerust vrienden en familie mee, iedereen is welkom op het volksfeest.

Wist je dat… de Oostduinkerkse kermis sinds jaar en dag wordt ingericht in dit septemberweekend? Vroeger kwamen de IJslandvaarders toen terug van hun maandenlange avontuur ver van huis.

Bereikbaarheid op 7 september

Kom met de fiets, er wordt extra fietsparking voorzien in de Vrijheidstraat!

Of maak gebruik van de gratis pendeltrein tussen halte Astridplein Oostduinkerke, halte Sint-Niklaaskerk en een halte nabij het NAVIGO Visserijmuseum

Praktisch:

• gratis pendeltrein van 10.00 u.  tot 11.00 u.  tussen het Astridplein tot Sint-Niklaaskerk (startplaats stoet)
  • vanaf 11 u. verschillende ritten heen en terug van het Astridplein tot een halte nabij NAVIGO Visserijmuseum, met tussenhalte aan de Sint-Niklaaskerk
  • uurregeling is afhankelijk van het verkeer, reservatie is niet mogelijk
  • de laatste rit  is voorzien om 22.30u van NAVIGO Visserijmuseum naar de halte Astridplein Oostduinkerke (na het vuurwerk)

Architectuurrondleiding - VOLZET

De opbouw van de potvisvleugel, het ontwerp van het nieuwe depotgebouw, het ooievaarsnest of het vissershuisje in de vitrine … Verschillende architecturale ingrepen geven de site van het NAVIGO Visserijmuseum zijn frisse, hedendaagse aanblik. Wil je meer te weten komen over de architectuur van het nieuwe museum? Volg dan op 7 september een exclusieve rondleiding met architect Bert Haerynck van HAVANA architectuur, het bureau dat de twee nieuwe gebouwen vormgaf.

• Uur: om 16 u. en om 17.30 u.
  • Duur: ca. 1,5 uur.
  • Doelgroep: volwassenen